11.9.12

You are beautiful

Hey,
Ik wilde voor de verandering gewoon even met jullie praten, niet een DIY ofzoiets. Gewoon even bijkletsen. Ik heb net een post gelezen van lifesplash: http://lifesplash.nl/personal-mijn-gevecht-met-anorexia/ Over haar ziekte anorexia en hoe ze daar tegen vecht. Maak je geen zorgen hoor, ik heb absoluut geen anorexia, ik zou mezelf niet eens kunnen uithongeren. Daarvoor hou ik veel teveel van eten. Ik wilde alleen even zeggen dat dit artikel mijn ogen heeft geƶpend. Mijn nichtje heeft anorexia, ze is zelfs opgenomen in het ziekenhuis. Nu heeft ze een streng eet patroon en ze mag amper bewegen. Toch is ze de laatste tijd weer afgevallen. Stel je voor, altijd heb je een verschrikkelijke  stem in je hoofd die je maar blijft vertellen dat je te dik bent. Bij elke hap die je eet. En al wil je nog zo graag van die kutziekte afkomen. En heb je al duizend keer beloofd, ja nu ga ik echt ophouden met mezelf uithongeren. Het lukt gewoon niet. Gewoon omdat dat stemmetje steeds maar blijft komen, en altijd wint, en no matter what blijft zeggen dat je lelijk en dik bent. Natuurlijk kan ik hier als outsider niet over oordelen. Ik heb er dan wel veel over gelezen. Maar ik heb het zelf niet meegemaakt.

Niemand is perfect, helemaal niemand. En eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg. Het maakt de wereld juist veel leuker. Stel je eens een wereld voor met alleen maar perfecte mensen, hoe saai zou dat zijn? Het is onzin om te denken dat je door extreem af te vallen mooier kan worden.  Deze post is niet alleen voor mensen met anorexia, maar voor iedereen. Ook voor jou. Iedereen is wel eens onzeker, maar je moet weten jij bent mooi, niet alleen van binnen ook van buiten. Iedereen is mooi op zijn eigen manier. En een weet best dat dit nogal cheesy klinkt. Maar het is echt zo. Laat niemand je vertellen dat je lelijk ben echt waar. Want ik weet zeker dat dat persoon zelf juist super onzeker is.


xx Sara♥



2 opmerkingen:

  1. Ahw, wat een lieve post! Ik ben er stil van haha. Ik geef je helemaal gelijk, iedereen is mooi en je moet je niet neerhalen door wat anderen van je vinden. Goed dat je hierover schrijft! <3 *duimpje omhoog*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lovely post, great blog! followed you in gfc, hope you can follow back! http://xxxloveisbeautyxxx.blogspot.ie/

    BeantwoordenVerwijderen

Echt heel erg bedankt voor als je een reactie achter gelaten hebt, elke reactie van jullie maakt me blij :)
No spam please
xx♥